Βαθμολογικό «σοκ» στα σχολεία:«Έμεινε» για Σεπτέμβρη το 25-30% των μαθητών της α’ Λυκείου στην Ηλεία
- «Τσακίστηκαν» στην Άλγεβρα, τη Γεωμετρία και τα Αρχαία Ελληνικά
- Επανεξέταση του νέου συστήματος ζητούν οι εκπαιδευτικοί
Τι και αν το υπουργείο Παιδείας μπροστά στο βαθμολογικό «Βατερλό» που καταγράφηκε στις προαγωγικές εξετάσεις της Α΄ Λυκείου - που διεξήχθησαν κατά 50% μέσω της Τράπεζας Θεμάτων - προχώρησε σε βελτιώσεις του τρόπου υπολογισμού της βαθμολογίας σε ορισμένα μαθήματα, ώστε να γίνει «ευκολότερη» η προαγωγή των μαθητών στην επόμενη τάξη, εντυπωσιακός παρέμεινε ο αριθμός εκείνων που έμειναν μετεξεταστέοι για Σεπτέμβρη!
Ναι μεν οι Διευθυντές των Λυκείων και της Ηλείας προχώρησαν σε νέα έκδοση των αποτελεσμάτων με τις βαθμολογικές επιδόσεις των μαθητών τους, δεν κατάφεραν όμως, ούτε και μετά την αλλαγή αυτή που αφορούσε τα κλαδικά μαθήματα Φυσική, Χημεία, Βιολογία, να μειώσουν σημαντικά τον υψηλό αριθμό εκείνων που «κόβονταν». Έτσι, η εικόνα που διαμορφώθηκε και στα Λύκεια του Νομού, ήταν απογοητευτική καθώς το 25 με 30% του συνόλου των μαθητών της α’ τάξης, παραπέμφθηκε για επανεξέταση το Σεπτέμβριο.
Οι μαθητές ωστόσο της α’ τάξης, που σε καμία περίπτωση δεν περίμεναν, ότι θα «έμεναν» μετεξεταστέοι και πως θα διένυαν ένα καλοκαίρι με το φόβο ότι μπορεί και να χάσουν την τάξη, στην κυριολεξία κοκάλωσαν μόλις είδαν στις καταστάσεις που είχαν αναρτηθεί στα σχολεία τους, τα ονόματα τους να συμπεριλαμβάνονται σε εκείνους που δεν προάγονται αλλά παραπέμπονται… Το σοκ τους ήταν μεγάλο, καθώς ήταν πολλές οι περιπτώσεις των λεγόμενων «καλών» μαθητών, που παρότι συγκέντρωναν υψηλό μέσο όρο βαθμολογίας, 16 και 17, εξαιτίας της κακής επίδοσης τους στις προαγωγικές εξετάσεις στα μαθήματα της Άλγεβρας, της Γεωμετρίας και των Αρχαίων Ελληνικών, αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο να μείνουν στην ίδια τάξη.
Η αύξηση των μετεξεταστέων οφείλεται, σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, στον νέο τρόπο υπολογισμού του βαθμού προαγωγής που φέτος αυστηροποιήθηκε αλλά και στην Τράπεζα θεμάτων, τα θέματα της οποίας επελέγησαν σε σύντομο χρονικό διάστημα και χαρακτηρίστηκαν από υψηλό βαθμό δυσκολίας.
Μάλιστα, για πρώτη φορά εδώ και χρόνια, δεκάδες παιδιά μένουν «στην ίδια τάξη» σε σειρά μαθημάτων, γεγονός που θα αυξήσει κατακόρυφα εκείνους που θα κληθούν να δώσουν επαναληπτικές εξετάσεις τον Σεπτέμβριο για να περάσουν την τάξη τους. Τα τελευταία χρόνια δε, το φαινόμενο των μαθητών που «έμεναν» στην ίδια τάξη είχε περιοριστεί σε πολύ χαμηλά ποσοστά.
«Αυτό που συνέβη φέτος δεν έχει ξαναγίνει!» σχολίασε ο Διευθυντής του 1ου Γενικού Λυκείου Πύργου κ. Βασίλης Σωτηρόπουλος, επισημαίνοντας πως έχει συμβεί το εξής παράδοξο. «Υπάρχουν μαθητές με μέσο όρο 15 και 16 και έχουν μείνει μετεξεταστέοι στην Άλγεβρα και στη Γεωμετρία στο σχολείο μας! Είναι εκπληκτικό, ένας πολύ καλός μαθητής με υψηλή βαθμολογία, να κινδυνεύει να μείνει στην ίδια τάξη, επειδή ατύχησε να γράψει σε ένα μάθημα. Δεν είναι λογικό. Και σκεφτείτε, ότι ο αριθμός εκείνων που έμειναν για Σεπτέμβρη, ανακόπηκε μετά την τελευταία οδηγία που εστάλει στα σχολεία, διαφορετικά αν δε υπήρχε αυτή η βελτίωση, οι μαθητές που θα έμεναν θα ξεπερνούσαν το 30% του συνόλου. Πιστεύουμε λοιπόν ότι το Υπουργείο Παιδείας θα πρέπει να επανεξετάσει το νέο σύστημα με τη τράπεζα θεμάτων, και ιδιαίτερα το γεγονός ότι τα θέματα στα διάφορα σχολεία δεν είναι ισοδύναμα στο ίδιο μάθημα με αποτέλεσμα να δημιουργούνται αδικίες. Το σοκ των μαθητών που είδαν ότι έμειναν για Σεπτέμβρη ήταν πραγματικά μεγάλο».
«Κόπηκαν» εκατοντάδες μαθητές στην Ηλεία
Όπως αποδείχτηκε, ο μεγάλος εχθρός, ήταν η Άλγεβρα καθώς φέτος, το 50% των θεμάτων επελέγη από την Τράπεζα θεμάτων, όπου η συντριπτική πλειονότητα των ερωτημάτων ήταν εκτός σχολικής πραγματικότητας και δυσνόητα για τους μαθητές.
Έτσι, ένα ποσοστό 20% και πλέον Ηλείων μαθητών, δεν κατόρθωσε να περάσει το μάθημα και θα κληθεί σε νέες επαναληπτικές εξετάσεις τον Σεπτέμβριο. Ενδεικτική είναι η περίπτωση του 1ου Λυκείου Πύργου όπου η πλειοψηφία των μαθητών που θα επανεξεταστούν το Σεπτέμβρη θα κληθούν να δώσουν ξανά Άλγεβρα και Γεωμετρία! Συγκεκριμένα από τους 80 μαθητές της α’ τάξης του 1ου ΓΕΛ Πύργου, 22 μαθητές παραπέμφθηκαν! Ποσοστό 27%!
«Σφαγή» όμως έγινε και στο 3ο Λύκειο Πύργου όπου σε σύνολο 81 μαθητών, μετεξεταστέοι έμειναν 34 μαθητές της α’ τάξης, ποσοστό που αγγίζει το 40%.
Τα ποσοστά ποικίλουν από σχολείο σε σχολείο. Στο 4ο Λύκειο Πύργου σε σύνολο 107 μαθητών, κόπηκαν 26 δηλαδή ποσοστό 24%. Στο ίδιο σχολείο όμως υπήρχαν και 30 αριστούχοι…. Επίσης, στο 2ο Λύκειο Πύργου, στην ίδια τάξη μένουν και θα χρειαστεί να δώσουνε επαναληπτικές εξετάσεις το Σεπτέμβριο 14 μαθητές σε σύνολο 78.
Ενδεικτικά αναφέρουμε, ότι υπήρχαν και σχολεία, που οι επιδόσεις των μαθητών περιόρισαν τον αριθμό των μετεξεταστέων. Όπως το 1ο ΓΕΛ της Αμαλιάδας όπου σε σύνολο 93 μαθητών, παραπέμφθηκαν μόλις 3 μαθητές αλλά και στο 2ο ΓΕΛ της πόλης όπου σε σύνολο 111 μετεξεταστέοι είναι 17 μαθητές.
Κική Κολοβέρου